Leveranser

Alla ordrar skickas från vårt lager i Borås. Vi använder oss av DHL som leveranspartner. Ni får ett sms/e-mail från DHL när ert paket finns att hämta ut på vald DHL ServicePoint, och även en spårningslänk när varan skickats. Vi skickar enbart till utlämningställe. Du kan själv välja utlämningsställe när du fyller i din adress i kassan.

Förutsatt att din vara finns i lager strävar vi alltid efter att skicka samma dag eller senast den första vardagen efter mottagen beställning. Normalt har du din vara efter 1-3 dagar.

Vi har fri frakt för beställningar som överstiger ett ordervärde av 600 kr. För beställningar under 600 kr tar vi en fraktavgift på 59 kr. 

Nej, i dagsläget levererar vi bara inom Sverige.

Returer

Vi har fria returer. Returfraktsedel medföljer med varje order.

Om du inte är nöjd med ditt köp kan du returnera varan inom 30 dagar från det att du mottagit din beställning. Packa varsamt ner varan i valfritt emballage (gärna samma påse/kartong som vi skickade varan i) och klistra på den medföljande retursedeln. Vänligen ange returorsak på det medföljande returdokumentet, det hjälper oss att förbättra vår service och snabbare hantera returprocessen. Returen kan lämnas in på valfri DHL ServicePoint

Varorna i din retur ska vara i samma skick som när du fick din order till dig. Du får självklart prova det du köpt och se så att det passar, men varan måste vara oanvänd för att det ska vara en godkänd retur. 

En ej godkänd retur kommer att skickas tillbaka till dig. Vi kan i dagsläget inte hantera returer på varor som inte är köpta på vår e-handel, www.erlaofsweden.se. Önskar du returnera en vara som du köpt i en fysisk butik behöver du besöka den butiken för att göra din retur.

En vanlig retursändning tar några arbetsdagar innan den når oss och vår returavdelning. Så fort din order kommer in till oss försöker vår returavdelning ta hand om den så snart som möjligt, men under tillfällen med mycket att göra kan det ta upp till 10 arbetsdagar. 

Summan för din retur kommer att betalas ut till det konto som är kopplat till det betalkort som köpet genomfördes med. Vid betalning med Klarna faktura så kommer summan att återbetalas till det konto som du betalade fakturan med.

För tillfället måste du returnera de artiklar du vill byta och göra en ny beställning på nya artiklar. För den snabbaste lösningen gör en retur till oss och beställ sedan den produkt som passar dig bättre på www.erlaofsweden.se