Köpvillkor

Allmänna Villkor

Företagsinformation:

Fashion Partner Group i Borås AB, VATnr: SE556927515801, Katrinedalsgatan 15, 504 51, Borås

Betalningar

Fashion Partner Group accepterar betalningar med KLARNA, VISA, MASTERCARD, AMEX, APPLE PAY & GOOGLE PAY. När du betalar med kort måste du ange kortnummer, utgångsdatum och CVC-kod

Priserna på Fashion Partner Group's webshop är inklusive moms på 25%. Om skattesatsen förändras förbehåller vi oss rätten att ändra priser till motsvarande momssats

  

Frakt och Leveranser 

Fri frakt för ordrar överstigande 600kr. För beställningar under 600 kr debiteras en fraktkostnad på 59kr. För närvarande levererar vi bara inom Sverige. Vill du ha din leverans utanför Sverige, kontakta oss på info@erlaofsweden.se

Vi har som målsättning att alltid packa och skicka samma dag som vi får din beställning, senast första vardagen efter lagd beställning. Med nuvarande partner (DHL) får du vanligtvis ditt paket inom 1-3 dagar. Under kampanjer eller oväntat stor efterfrågan på någon produkt kan det dock ta lite längre tid.

Presentkort

Presentkortet gäller i två år från utfärdandet och kan inte bytas mot kontanter eller betalas ut. Du kan inte använda rabattkoder när du köper presentkort.

Orderbekräftelse

När vi har fått din beställning skickar vi ett bekräftelsemail med information om din beställning. Kontrollera din orderbekräftelse och se till att allt ser bra ut. Om du har några frågor, kontakta oss på info@erlaofsweden.se eller på telefon 033-150900. Spara orderbekräftelsen och registrera ditt kundnummer / ordernummer.

 

Returpolicy

Som kund har du rätt att returnera dina varor inom 30 dagar efter mottagandet av varorna, men endast om förpackningen är intakt och föremålen är oanvänd. Du får självklart prova plaggen, men inte använda dem eller ta bort eventuella etiketter, hangtags etc. Återbetalning sker till 100% av priset för produkten, förutsatt att plagget kommer tillbaka i samma skick som det levererades. En retursedel medföljer leveransen. Fyll i det medföljande formuläret, klistra på returetiketten och lämna in paketet på närmaste DHL Servicepoint.

Vi har fria returer och fri frakt vid köp över 400 kr. Betalda fraktkostnader vid retur av order som understiger 400 kr återbetalas inte.

En ej godkänd retur kommer att skickas tillbaka direkt till dig. Vi kan i dagsläget inte hantera returer på varor som inte är köpta på vår e-handel, www.erlaofsweden.se. Har du en retur på en vara som du köpt i en fysisk butik behöver du besöka den butiken för att göra din retur.

Hur gör jag en retur?

Om du inte är nöjd med dina varor så kan du returnera de inom 30 dagar från det att du mottagit din beställning. Vänligen ange returorsak på det medföljande returdokumentet.

Hur lång tid tar det innan jag får min retur återbetald?

En vanlig retursändning tar några arbetsdagar innan den når oss och vår returavdelning. Så fort din order kommer in till oss försöker vår returavdelning ta hand om den så snart som möjligt, men under tillfällen med mycket att göra kan det ta upp till 10 arbetsdagar. 

Hur får jag min återbetalning?

Summan för din retur kommer att betalas ut till det konto som är kopplat till det betalkort som köpet genomfördes med. Vid betalning med Klarna faktura så kommer summan att återbetalas till det konto som du betalade fakturan med.

Vad kostar det att returnera?

Vi har fria returer

Kan jag byta min retur mot en annan vara?

För tillfället måste du returnera de artiklar du vill byta och göra en ny beställning på nya artiklar. För den snabbaste lösningen gör en retur till oss och beställ sedan den produkt som passar dig bättre på www.erlaofsweden.se

Reklamation

Om paketet är skadat vid leveransen, ska du lämna in ditt klagomål direkt på ditt utlämningsställe. Du bör därför alltid inspektera dina produkter när du får dem. Vid eventuell reklamation betalar vi för fraktkostnaderna. Kontakta oss innan du returnerar en reklamation på info@erlaofsweden.se

 

Outhämtade paket

Om du av någon anledning inte hämtar ut ditt paket måste vi debitera dig för kostnaden för frakt och returfrakt. 

 

Korrigering av felaktiga publikationer

Fashion Partner Group förbehåller sig rätten att retroaktivt korrigera priser, texter som har tryckts / skrivits felaktigt på vår webbplats, på produkter eller i andra lämpliga media. Vi förbehåller oss också rätten att ändra lagerförutsättningarna, eventuella tekniska fel i webbshoppen, webbläsaren eller servern.

 

Force majeure

I händelse av myndighets åtgärd eller underlåtenhet, ny lagstiftning, arbetsrättslig konflikt, krig eller krigsfara, större störning av allmän ordning, sabotage, extrema väderförhållanden, brand, explosion, naturkatastrof, olyckshändelse eller annan omständighet utanför Fashion Partner Group's kontroll och som Fashion Partner Group inte skäligen kunnat övervinna eller förutse, ska Fashion Partner Group ha rätt att framflytta tidpunkten för sina prestationer enligt avtalet eller frånträda sina skyldigheter i avtalet utan skyldighet att ersätta dig som kund.